Afvalstoffenheffing

Ieder huishouden betaalt afvalstoffenheffing. De gemeente kan met dit geld uw afval ophalen en verwerken. U betaalt een vast bedrag per jaar. Daarnaast betaalt u voor het aantal kilogram restafval dat u heeft weggegooid.

Goed om te weten

  • In december ontvangt u de jaarafrekening van Brabant Water
  • U betaalt de afvalstoffenheffing samen met de rioolheffing en uw waterverbruik

Kosten

Uw kosten bestaan uit 2 delen: een vast bedrag per jaar en een bedrag per kilogram weggegooid restafval.

  • Woning met 1 persoon € 175,92
  • Woning met 2 personen € 227,88
  • Kosten restafval € 0,28 per kilo
  • Gft, pmd en oud papier halen we gratis op

In delen betalen

U kunt de afvalstoffenheffing ook in delen betalen. We noemen dit een betalingsregeling.

  • Het bedrag van de aanslag moet hoger zijn dan € 50.
  • Een betalingsregeling kunt u aanvragen voor 3 of 6 maanden.
  • Het bedrag dat u moet betalen, wordt over 3 of 6 maanden verdeeld. U maakt elke maand het bedrag over.

Een betalingsregeling vraagt u aan door het aanvraagformulier ‘betalingsregeling' (Lees voor) op te sturen via e-mail of naar gemeente Baarle Nassau, antwoordnummer 13500, 5100 WE in Baarle-Nassau.

Niet eens met uw aanslag

Stuur een e-mail als u het niet eens bent met de afvalstoffenheffing.

Kwijtschelding

Als u een laag inkomen heeft, kunt u misschien maar een deel van de afvalstoffenheffing betalen. Wij noemen dit kwijtschelding. Of u kwijtschelding krijgt hangt af van uw situatie. Om kwijtschelding aan te vragen gaat u naar de pagina kwijtschelding belastingen.